Bu araştırma, meslek yüksekokullarında eğitim-öğrenim gören öğrencilerin psikoşiddet uygulamalarına maruz kalıp kalmadıklarını, maruz kalıyorlarsa nasıl bir ruhsal duruma sahip olduklarını ve ruhsal durumları üzerinde kişilik özelliklerinin etkisini belirlemeyi amaçlamaktadır. Bu bağlamda öğrencilerin kişilik özelliklerine göre psikoşiddete maruz kalma sürecinde depresyon düzeyleri incelenmiştir. Yapılan istatiksel analizler sonucunda, psikoşiddetin A ve B tipi kişilik özelliği gösteren tüm öğrencililerin ruhsal durumunu belirli bir oranda olumsuz yönde etkilediği, A tipi kişilik özelliğine yatkın olan öğrencilerin B tipi kişilik özelliklerine sahip öğrencilere nazaran daha fazla psikoşiddete maruz kaldığı saptanmıştır. Psikoşiddete aynı düzeyde maruz kalan öğrenciler arasında A tipi kişilik yapısına sahip olan öğrencilerin B tipi kişilik yapısına sahip olan öğrencilere göre daha yüksek düzeyde depresif belirtiler gösterdiği tespit edilmiştir. Elde edilen bulguların neticesinde, öğrencilerin psikoşiddete maruz kalma sürecinde ve sonucunda etkilenme düzeylerinde kişilik özelliklerinin önemli ve belirleyici bir etken olduğu görülmüştür
This study aims to search whether the vocational high school students are being exposed to mobbing, and if so, to determine how they are affected mentally and the impact of their personality characteristics on their mental status. In this context, their depression levels when they are being exposed to mobbing in terms of their personality traits were examined. The results of the statistical analysis show that mobbing affected mental status of all students with A and B personality traits, somewhat negatively. Besides, students who tend to have an A type personality have been exposed to mobbing more than B type personality students. It was also identified that among the students exposed to mobbing in the same level, students with A type personality have higher levels of depressive symptoms than students with B type personality. Results indicate that at the time of mobbing and after the mobbing, the personality traits of students are very important determining factors on the level of detrimental effects of mobbing to students.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Issue: 604 |