BibTex RIS Cite

-

Year 2013, Volume: 1 Issue: 2, 94 - 106, 04.06.2015

Abstract

Aim In our study, it was aimed to investigate views of second grade students on the current state of anatomy education in the Anatomy Department of the Namik Kemal University Faculty of Medicine by means of a survey. Materials and Methods 79 second grade students taking anatomy courses in Faculty of Medicine, Namik Kemal University, in the academic year of 2012-2013 were enrolled in the study. Students' opinions on anatomy education were determined using a questionnaire. Results We found that students’ decision to apply for medical school was their own choice, and they were satisfied with anatomy education. Students want class sizes to be smaller, the number of cadavers and models to be increased. They want smaller student groups and more time for laboratory courses. They think the number and format of the anatomy exams are appropriate, they are also pleased with learning clinical anatomy. It was determined that students who got higher grades in the anatomy course were the ones who showed greater interest in the subject, did not skip lessons and studied regularly. Same students could use relevant anatomical knowledge when needed. Conclusion Opinions of students can be helpful and may contribute to improvement of anatomy education

Anatomi Eğitimi Hakkında Öğrenci Görüşlerinin Değerlendirilmesi

Year 2013, Volume: 1 Issue: 2, 94 - 106, 04.06.2015

Abstract

Amaç: Çalışmamızda Namık Kemal Üniversitesi Tıp Fakültesi’nde eğitim gören ikinci sınıf öğrencilerinin Anatomi Anabilim Dalı tarafından verilen anatomi eğitiminin mevcut durumu hakkındaki görüşlerinin yapılan anket yardımıyla değerlendirilmesi amaçlandı.
Materyal ve Metot: Çalışmamıza 2012-2013 eğitim-öğretim yılında Namık Kemal Üniversitesi Tıp Fakültesi ikinci sınıfta anatomi dersini alan 79 öğrenci dahil edildi. Öğrencilerin almış oldukları anatomi eğitimi hakkındaki görüşleri anket yöntemiyle belirlendi.
Bulgular: Çalışmamızda öğrencilerin tıp fakültelerini isteyerek tercih ettikleri ve anatomi eğitiminden memnun oldukları görüldü. Öğrencilerin sınıf mevcudunun az olmasını, uygulama dersi çalışma gruplarının daha az sayıda kişiden oluşmasını, kadavra ve maket sayısının arttırılmasını, uygulama ders saatinin arttırılmasını istedikleri belirlendi. Öğrencilerin anatomi sınavlarının sayı ve formatını uygun buldukları, ders içerisinde verilen klinik anatomi bilgilerinden memnun oldukları saptandı. Anatomi dersinde başarılı olan öğrencilerin derse daha ilgili, ders çalışmayı seven, derse devamlılık gösteren kişiler oldukları ve öğrendikleri anatomi bilgilerini kullanabildikleri tespit edildi.
Sonuç: Anatomi eğitiminden daha fazla verim alabilmek için, öğrencilerin anatomi dersi hakkındaki görüşlerinin alınmasının anatomi eğitimine katkı sağlayabileceği ve yol gösterici nitelikte olabileceği belirlenmiştir.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Araştırma Makaleleri
Authors

Ramazan Uygur

Veli Çağlar

Birol Topçu

Sadiye Aktaş This is me

Oğuz Özen This is me

Publication Date June 4, 2015
Published in Issue Year 2013 Volume: 1 Issue: 2

Cite

APA Uygur, R., Çağlar, V., Topçu, B., Aktaş, S., et al. (2015). Anatomi Eğitimi Hakkında Öğrenci Görüşlerinin Değerlendirilmesi. International Journal of Basic and Clinical Medicine, 1(2), 94-106.
AMA Uygur R, Çağlar V, Topçu B, Aktaş S, Özen O. Anatomi Eğitimi Hakkında Öğrenci Görüşlerinin Değerlendirilmesi. International Journal of Basic and Clinical Medicine. June 2015;1(2):94-106.
Chicago Uygur, Ramazan, Veli Çağlar, Birol Topçu, Sadiye Aktaş, and Oğuz Özen. “Anatomi Eğitimi Hakkında Öğrenci Görüşlerinin Değerlendirilmesi”. International Journal of Basic and Clinical Medicine 1, no. 2 (June 2015): 94-106.
EndNote Uygur R, Çağlar V, Topçu B, Aktaş S, Özen O (June 1, 2015) Anatomi Eğitimi Hakkında Öğrenci Görüşlerinin Değerlendirilmesi. International Journal of Basic and Clinical Medicine 1 2 94–106.
IEEE R. Uygur, V. Çağlar, B. Topçu, S. Aktaş, and O. Özen, “Anatomi Eğitimi Hakkında Öğrenci Görüşlerinin Değerlendirilmesi”, International Journal of Basic and Clinical Medicine, vol. 1, no. 2, pp. 94–106, 2015.
ISNAD Uygur, Ramazan et al. “Anatomi Eğitimi Hakkında Öğrenci Görüşlerinin Değerlendirilmesi”. International Journal of Basic and Clinical Medicine 1/2 (June 2015), 94-106.
JAMA Uygur R, Çağlar V, Topçu B, Aktaş S, Özen O. Anatomi Eğitimi Hakkında Öğrenci Görüşlerinin Değerlendirilmesi. International Journal of Basic and Clinical Medicine. 2015;1:94–106.
MLA Uygur, Ramazan et al. “Anatomi Eğitimi Hakkında Öğrenci Görüşlerinin Değerlendirilmesi”. International Journal of Basic and Clinical Medicine, vol. 1, no. 2, 2015, pp. 94-106.
Vancouver Uygur R, Çağlar V, Topçu B, Aktaş S, Özen O. Anatomi Eğitimi Hakkında Öğrenci Görüşlerinin Değerlendirilmesi. International Journal of Basic and Clinical Medicine. 2015;1(2):94-106.