[ Ana Sayfa | Yayın Kurulu | İçindekiler | Arşiv | Yayın Arama | Yazarlara Bilgi | İletişim ]
Ege Journal of Medicine
2017, Cilt 56, Sayı 3, Sayfa(lar) 145-147
[ İngilizce Özet ] [ Tam Metin ] [ PDF ] [ Benzer Makaleler ]
Uçucu madde bağımlısı bir gençte görülen atrial flutter
Sibel Bozabalı, Zülal Ülger, Ertürk Levent, Arif Ruhi Özyürek
Ege University Faculty of Medicine, Department of Pediatric Cardiology, İzmir, Turkey
Anahtar Sözcükler: Yapıştırıcı koklama, aritmi, atriyal flutter, genç

İnhalan bağımlılığı, dünya genelinde özellikle genç jenerasyonu ilgilendiren önemli bir sosyal problemdir. Ucuz ve kolay erişilebilmeleri nedeniyle yapıştırıcı maddelerin keyif verici madde olarak inhale edilmelerine oldukça sık rastlanır. Daha önce sağlıklı olan 16 yaşındaki erkek çocuk, karın ve göğüs ağrısı nedeniyle acil servise başvurdu. İzlemi sırasında yoğun bakım ihtiyacı gerektiren semptomatik atriyal flutter gözlendi. Olgunun yoğun miktarda uçucu madde kullandığı öğrenildi. Yapıştırıcı madde bağımlılığının en korkulan sonucu özellikle ventriküler aritmilere bağlı olarak ortaya çıkan ani ölümdür. Burada yapıştırıcı madde inhalasyonuna bağlı olarak ortaya çıkan ve ilk kez yayınlandığı düşünülen atriyal flutterlı bir olgu sunulmuştur. Farklı aritmiler ve myokard hasarı gözlenen genç erişkinlerde inhalan madde kullanımı özellikle sorgulanmalıdır.

[ İngilizce Özet ] [ Tam Metin ] [ PDF ] [ Benzer Makaleler ]