Hızla değişen ve gelişen dünyada teknolojik gelişmeler, küresel sorunlar, toplumsal ihtiyaçlar sağlık hizmetlerini sürekli yenileme ve gelişmeye itmektedir. Sağlık hizmetlerinin temel yapıtaşını oluşturan hemşirelerin de çağın ihtiyaçlarına uygun ve etkili bakım vermeleri gerekmektedir. Bu doğrultuda hemşirelerin almış oldukları eğitimin kalitesi ve etkinliği önem taşımaktadır. Hemşirelik eğitiminde özellikle son yıllarda oyun tabanlı eğitim yöntemlerinin kullanımı dikkat çekmektedir. Pedagojik yöntemlerden biri olan oyun tabanlı öğrenme, öğrencilerin derslere yönelik ilgilerini arttırmada, bilginin kalıcılığını sağlamada ve motivasyon oluşturmada önemli bir etkiye sahiptir. Bu derleme ile oyun tabanlı öğrenme kapsamında kullanılan yöntemlerin, hemşirelik öğrencileri üzerindeki olumlu etkileri açıklanmaya çalışılmıştır. Oyun tabanlı öğrenmenin hemşirelik eğitiminde bir yenilik ve kalıcılık sağladığı vurgulanmaktadır.
Eğitim Hemşirelik Hemşirelik Eğitimi Oyun Oyun Tabanlı Öğrenme
In a rapidly changing and developing world, technological developments, global problems and social needs push health services to constantly renew and develop. Nurses, who constitute the basic building block of health services, also need to provide appropriate and effective care to the needs of the age. In this respect, the quality and effectiveness of the education that nurses receive is important. The use of game-based education methods in nursing education has attracted attention especially in recent years. Game-based learning, which is one of the pedagogical methods, has an important effect on increasing students' interest in lessons, ensuring the permanence of knowledge and creating motivation. With this review, the positive effects of the methods used within the scope of game-based learning on nursing students were tried to be explained. It is emphasized that game-based learning provides an innovation and permanence in nursing education.
Education Nursing Nursing Education Game Game-Based Learning
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Hemşirelik Eğitimi, Hemşirelik Esasları |
Bölüm | Derlemeler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 28 Nisan 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2024 |
Gönderilme Tarihi | 7 Şubat 2024 |
Kabul Tarihi | 22 Mart 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 5 Sayı: 1 |