Amaç: Bu araştırma, hemşirelik bölümü öğrencilerinin halk sağlığı hemşireliği dersinin teorik ve uygulamasına ilişkin tutumlarının belirlenmesi amacıyla yapılmıştır.
Gereç ve Yöntem: Araştırma tanımlayıcı tipte bir araştırmadır. Bu araştırma Türkiye’nin doğusunda yer alan iki farklı üniversitede Mart-Haziran 2020 tarihleri arasında 238 öğrencinin gönüllü katılımıyla yapıldı. Araştırmanın verileri, tanıtıcı bilgi formu ve Halk Sağlığı Hemşireliği Dersi Tutum Ölçeği ile toplandı.
Bulgular: Öğrencilerin halk sağlığı hemşireliği dersi tutum ölçeği uygulamaya yönelik tutum alt boyut puan ortalamasının 2.43 ± .69, teoriğe yönelik tutum alt boyut puan ortalamasının 2.30 ± .69 olduğu saptandı. Öğrencilerin, teoriğe yönelik ve uygulamaya yönelik tutum puan ortalamaları akademik kariyer yapmayı düşünenlerde istatistiksel açıdan anlamlı derecede yüksek bulundu (p<0.01).
Sonuç: Çalışma sonuçlarına göre öğrencilerin halk sağlığı hemşireliği dersinin teorik ve uygulamasına yönelik tutumlarının orta düzeyde olduğu belirlenmiştir. Benzer çalışmaların daha büyük gruplarda yapılması önerilmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ağustos 2020 |
Gönderilme Tarihi | 1 Temmuz 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 2 Sayı: 2 |