Amaç: Bu çalışma hemşirelik öğrencilerinin toplumsal cinsiyet rollerine ilişkin tutumlarının belirlemesi amacıyla yapılmıştır.
Gereç ve Yöntem: Tanımlayıcı nitelikte olan araştırmanın evrenini 2017-2018 yılında bir üniversitenin hemşirelik bölümünde eğitim gören 1021 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmada örneklem seçimine gidilmemiş olup çalışmaya 737 öğrenci alınmıştır. Veriler, “Kişisel Anket Formu” ve “Toplumsal Cinsiyet Rol Tutum Ölçeği (TCRTÖ)” kullanılarak toplanmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde sayı, yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma, t testi, Kruskal-Wallis ve Mann-Whitney U testleri kullanılmıştır.
Bulgular: Araştırmaya katılan öğrencilerin yaş ortalamasının 20.8 ± 2.09 olduğu, %69.5’inin kadın ve %87’sinin toplumsal cinsiyet kavramı hakkında bilgi sahibi olduğu belirlenmiştir. Kadın öğrencilerin TCRTÖ toplam puan ortalamasının 136.85±14.15, erkek öğrencilerin ise 121.48±17.03 olduğu ve aradaki farkın istatistiksel olarak anlamlı olduğu belirlenmiştir (p<0.05). Öğrencilerin TCRTÖ ölçeği toplam puan ortalamaları ile cinsiyet, annenin çalışma durumu, babanın eğitim durumu, bitirdiği lise, toplumsal cinsiyet kavramını bilme ve edinilen bilgi kaynakları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark saptanmıştır (p<0.05).
Sonuç: Bu çalışmada, hemşirelik bölümünde okuyan öğrencilerin toplumsal cinsiyet rollerine ilişkin eşitlikçi bir tutum sergiledikleri görülmüştür. Kadının güçlendirilmesine ilişkin ders içeriklerinin düzenlenmesi, eğitimin her alanda yaygınlaştırılması önerilebilir.
Araştırmaya katılan öğrencilere bilgilerini paylaştıkları için teşekkürlerimizi sunuyoruz.
Objective: This study was conducted to determine the attitudes of nursing students towards gender roles.
Method: The universe of the research, which is descriptive, was composed of 1021 students studying in the nursing department of a university in 2017-2018. Sample selection was not made in the study and 737 students were included in the study. The data were collected using “Personal Questionnaire Form” and “Gender Role Attitudes Scale (GRAS)”. Percentage, arithmetic mean, standard deviation, t test, kruskal Wallis and mann whitney u tests were used to evaluate the data.
Results: It was determined that the average age of the students participating in the study was 20.8 ± 2.09, 69.5% of them were women and 87% of them were aware of the concept of gender. It was determined that the total score average of female students from GRAS was 136.85 ± 14.15, male students were 121.48 ± 17.03 and the difference was statistically significant (p <0.05). A statistically significant difference was found between the total score averages of the students' GRAS scale and gender, mother's employment status, father's education status, high school, gender, and the information sources acquired (p <0.05).
Conclusion: In this study, it was observed that the attitudes of the nursing students regarding gender roles show an egalitarian approach. It can be suggested to organize the content of the courses on women's
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Hemşirelik |
Bölüm | Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2020 |
Gönderilme Tarihi | 26 Nisan 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 3 Sayı: 2 |