Çalışmanın amacı, sosyal hizmet uzmanlarının çalışma alanlarında bireyle (mikro), grupla (mezzo) ve toplumla (makro) sosyal hizmet uygulama düzeylerini incelemektir. Bu çalışma kesitsel ve tanımlayıcı tipte bir araştırmadır. Araştırmanın örneklemini 160 sosyal hizmet uzmanı oluşturmuştur. Veriler araştırmacılar tarafından geliştirilen görüşme formu aracılığıyla 01 Eylül- 31 Aralık 2019 tarihleri arasında online olarak toplanmıştır. Çalışmada elde edilen bulgularda; çalışmaya katılan sosyal hizmet uzmanlarının tamamına yakınının çalıştıkları birimlerde mikro düzeyde çalışmalar gerçekleştirdikleri, katılımcıların yarısının mezzo düzeyde uygulama deneyimlerinin olmadığı ve katılımcıların çoğunluğunun makro düzeyde uygulama yapmadıkları belirlenmiştir. Grup ve toplum çalışması yapılmamasının nedenleri arasında, çalışılan alanın grup ve toplum çalışmasına uygun olmadığı ve iş yoğunluğu nedeniyle grup çalışması yapılamadığı belirlenmiştir. Ayrıca grup ve toplum çalışması yapmak için kendini mesleki açıdan yetersiz bulan ve sosyal hizmet lisans eğitiminin yetersiz olması nedeniyle grup ve toplum çalışması yapamadığını belirten sosyal hizmet uzmanları bulunmaktadır. Çalışmada elde edilen sonuçlar doğrultusunda sosyal hizmet lisans eğitiminde grupla ve toplumla çalışma becerileri kazandırabilmesi yönünde sosyal hizmet müfredatını işlevsel hale getirebilecek çalışmaların yapılması ve konu ile ilgili daha kapsamlı veriler elde etmeye yönelik nitel çalışmaların yapılması önerilmektedir.
Sosyal hizmet bireyle sosyal hizmet grupla sosyal hizmet toplumla sosyal hizmet sosyal hizmet uzmanı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyoloji (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2021 |
Kabul Tarihi | 8 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 5 Sayı: 2 |
Bu lisans; yayınlanan tüm makaleleri, veri setlerini, grafik ve ekleri kaynak göstermek şartıyla veri madenciliği uygulamalarında, arama motorlarında, web sitelerinde, bloglarda ve diğer tüm platformlarda çoğaltma, paylaşma ve yayma hakkı tanır.
Açık erişim disiplinler arası iletişimi kolaylaştıran, farklı disiplinlerin birbirleriyle çalışabilmesini teşvik eden bir yaklaşımdır.