Research Article
BibTex RIS Cite

Moodle ile internet destekli biyoistatistik dersinin değerlendirilmesi

Year 2018, , 201 - 211, 03.12.2018
https://doi.org/10.19161/etd.416659

Abstract

Amaç: Bu çalışmada Moodle ile internet destekli biyoistatistik e itimi alan ö rencilerin e-ö renme süreçlerine ilişkin hazır bulunuşluk durumlarının, düşüncelerinin ve memnuniyetlerinin de erlendirilmesi amaçlanmıştır.
Gereç ve Yöntem: 2015-2016 ile 2016-2017 e itim ve ö retim yıllarında anabilim dalımızda Moodle ortamındaki lisans ve yüksek lisans derslerini alan 19 ö renci çalışmaya alındı. Ö rencilerin kişisel bilgilerinin elde edilmesi ve sistemin de erlendirilmesi amacıyla 10 soruluk anket formu; beşli likert tipinde hazırlandı, geçerlili i ve güvenilirli i önceden çalışılmış 26 soruluk e-ö renme sürecine ilişkin hazır bulunuşluk ve beklenti ölçe i (HBBÖ) ile 29 soruluk e-ö renme sürecine ilişkin memnuniyet ölçe i (MÖ) kullanıldı. Ölçeklerin Cronbach Alfa de erleri hesaplandı, her bir faktörün ham puanları, standart puanlara dönüştürüldü. Puanların normallik varsayımının incelenmesinde Shapiro-Wilk testi, grup puanları arasındaki farklılı ın de erlendirilmesinde Mann-Whitney U testi kullanıldı.
Bulgular: HBBÖ için hesaplanan Cronbach Alfa katsayısı, lisans ö rencilerinde 0.878; yüksek lisans ö rencilerinde 0.773 olarak hesaplandı. Aynı katsayı MÖ için sırasıyla lisans ö rencilerinde 0.866; yüksek lisans ö rencilerinde 0.934 olarak elde edildi. Sadece HBBÖ ölçe indeki teknik beceriler ve başarıyı etkileyen faktörler için lisans ve yüksek lisans ö rencileri arasındaki ölçek puanları istatistiksel olarak anlamlı bir şekilde farklı bulundu. Yüksek lisans ö rencilerinin her iki ölçek için de daha yüksek ölçek toplam puanlarına sahip oldukları belirlendi.
Sonuç: Sonuç olarak, mevcut derslerin Moodle ortamında yer alması uygun bulunmuş; özellikle görsellik, kaynaklara ve ödevlere kolay ulaşılabilirlik, de erlendirme özellikleriyle, dersin web tabanlı işlenmesinden memnuniyet duyulmuştur.

References

  • Allen E, Seaman J. Class Differences: Online Education in the United States, United States of America: Babson Servey Research Group; 2010.
  • Korkmaz Ö, Çakır R, Tan SS. Öğrencilerin e-öğrenmeye hazır bulunuşluk ve memnuniyet düzeylerinin akademik başarıya etkisi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD) 2015;16(3):219-41.
  • Liaw SS. Investigating students’ perceived satisfaction, behavioral intention, and effectiveness of e-learning: A case study of the Blackboard system. Computers & Education 2008;51(2):864-73.
  • Hong KS. Relationships between students’ and instructional variables with satisfaction and learning from a Web-based course. Internet and Higher Education 2002;5:267-81.
  • Larson D, Sung C. Comparing student performance: Online versus blended versus face to face. Journal of Asynchronous Learning Networks 2009;13(1):31-42.
  • Hong KS, Lai KW, Holton D. Students’ satisfaction and perceived learning with Web-based course: A case study at Universiti Malaysia Sarawak. Educational Technology and Society 2002;6(1):116-24.
  • Uluyol Ç, Karadeniz Ş. Bir harmanlanmış öğrenme ortamı örneği: öğrenci başarısı ve görüşleri. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 2009;6(1):60-84.
  • Kuzu S, Balaman F. Moodle kullanılarak gerçekleştirilen web destekli eğitim hakkındaki öğrenci görüşleri. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi 2014;3(2):234-42.
  • Yalman M. Eğitim Fakültesi öğrencilerinin bilgisayar destekli uzaktan eğitim sistemi (Moodle) memnuniyet düzeyleri. Turkish Studies 2013;8(8):1395-406.
  • Elçiçek M, Bahçeci F. Öğretmenlik uygulaması dersi için tasarlanan Moodle tabanlı bir sistemin kullanışlılığının incelenmesi. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama 2016;6(2):120-33.
  • Tosun C, Taşkesenligil Y. Probleme dayalı öğrenme yönteminde Moodle Öğrenme Yönetim Sisteminin kullanımı. International Online Journal of Educational Sciences 2011; 3(3): 1021-45.
  • Yalman M, Kutluca T. Web tabanlı e-öğrenme sisteminin (Moodle) tasarlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi. Journal of Turkish Science Education 2014;11(1):3-23.
  • Gülbahar Y. E-öğrenme ortamlarında katılımcıların hazır bulunuşluk ve memnuniyet düzeylerinin ölçülmesi için ölçek geliştirme çalışması. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi 2012; 45(2): 119-37.
  • Piccoli G, Ahmad R, Ives B. Web-based virtual learning environments: A research framework and a preliminary assessment of effectiveness in basic IT skills training, MIS Quarterly 2001; 25(4): 401-26.
  • Watkins R, Leigh D, Triner D. Assessing readiness for e-learning. Performance Improvement Quarterly 2004; 17(4): 66-79.
  • Roper AR. How students develop online learning skills. Educause Quarterly 2007;30(1):62-4.
  • Klein HJ, Noe RA, Wang C. Motivation to learn and course outcomes: The impact of delivery mode, learning goal orientation, and perceived barriers and enablers. Personnel Psychology 2006;59(5):665-703.
  • Kuo YC, Walker AE, Belland BR, Schroder KE. A predictive study of student satisfaction in online education programs. The International Review of Research in Open and Distance Learning 2013;14(1):16-39.
  • Özdamar K. Paket programlar ile istatistiksel veri analizi-1. 5.Baskı. Eskişehir: Kaan Kitabevi; 2004.
  • Muilenburg LY, Berge ZL. Student barriers to online learning: A factor analytic study. Distance Education 2005;26(1):29-48.
  • Özgür H, Tosun N. İnternet destekli eğitimin e-öğrenme tutumlarına etkisi. XV. Türkiye'de İnternet Konferansı, 2-4 Aralık 2010. İstanbul: İstanbul Teknik Üniversitesi.
  • Güler B, Şahin M. Karma öğrenme yönteminin ilköğretim fen bilgisi öğretmen adaylarının teknolojiye yönelik tutumlarına, öz-düzenleme ve bilimsel süreç becerilerine etkisi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi 2015;9(1):108-27.

Evaluation of internet assisted biostatistics course with Moodle

Year 2018, , 201 - 211, 03.12.2018
https://doi.org/10.19161/etd.416659

Abstract

Aim: In this study, it was aimed to examine the readiness situations of the e-learning processes of the students who received internet assisted biostatistics education with Moodle, and to evaluate their thoughts and satisfaction.

Materials and Methods: Nineteen students who took undergraduate and graduate courses in Moodle in the 2015-2016 and 2016-2017 academic years have been included in the study. A questionnaire consisting of 10 questions for the purpose of obtaining the personal information of the students and evaluating the system; e-Readiness Scale (ERS) for the e-learning process with 26 questions and the e-Satisfaction Scale (ESS) with 29 questions were used. Cronbach alpha values of the scales were calculated and the raw scores of each factor are converted to standard scores. The Shapiro-Wilk test was used to examine the normality assumption of the scores, and the Mann-Whitney U test was used to evaluate the difference between the group scores.

Results: The Cronbach Alpha coefficient calculated for ERS as 0.878 in undergraduate; and 0.773 for graduate students; and for ESS, 0.866 and 0.934 for undergraduate and graduate students, respectively. Scale scores between undergraduate and graduate students were statistically significantly different only for technical skills factors affecting success. Graduate students had higher total scale scores in both of the scales.

Conclusion: As a result, it was found appropriate to take the existing courses in the Moodle environment; especially visuality property, the ease of accessibility to resources and assignments, the evaluation features, the web-based processing of the course was pleased.

References

  • Allen E, Seaman J. Class Differences: Online Education in the United States, United States of America: Babson Servey Research Group; 2010.
  • Korkmaz Ö, Çakır R, Tan SS. Öğrencilerin e-öğrenmeye hazır bulunuşluk ve memnuniyet düzeylerinin akademik başarıya etkisi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD) 2015;16(3):219-41.
  • Liaw SS. Investigating students’ perceived satisfaction, behavioral intention, and effectiveness of e-learning: A case study of the Blackboard system. Computers & Education 2008;51(2):864-73.
  • Hong KS. Relationships between students’ and instructional variables with satisfaction and learning from a Web-based course. Internet and Higher Education 2002;5:267-81.
  • Larson D, Sung C. Comparing student performance: Online versus blended versus face to face. Journal of Asynchronous Learning Networks 2009;13(1):31-42.
  • Hong KS, Lai KW, Holton D. Students’ satisfaction and perceived learning with Web-based course: A case study at Universiti Malaysia Sarawak. Educational Technology and Society 2002;6(1):116-24.
  • Uluyol Ç, Karadeniz Ş. Bir harmanlanmış öğrenme ortamı örneği: öğrenci başarısı ve görüşleri. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 2009;6(1):60-84.
  • Kuzu S, Balaman F. Moodle kullanılarak gerçekleştirilen web destekli eğitim hakkındaki öğrenci görüşleri. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi 2014;3(2):234-42.
  • Yalman M. Eğitim Fakültesi öğrencilerinin bilgisayar destekli uzaktan eğitim sistemi (Moodle) memnuniyet düzeyleri. Turkish Studies 2013;8(8):1395-406.
  • Elçiçek M, Bahçeci F. Öğretmenlik uygulaması dersi için tasarlanan Moodle tabanlı bir sistemin kullanışlılığının incelenmesi. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama 2016;6(2):120-33.
  • Tosun C, Taşkesenligil Y. Probleme dayalı öğrenme yönteminde Moodle Öğrenme Yönetim Sisteminin kullanımı. International Online Journal of Educational Sciences 2011; 3(3): 1021-45.
  • Yalman M, Kutluca T. Web tabanlı e-öğrenme sisteminin (Moodle) tasarlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi. Journal of Turkish Science Education 2014;11(1):3-23.
  • Gülbahar Y. E-öğrenme ortamlarında katılımcıların hazır bulunuşluk ve memnuniyet düzeylerinin ölçülmesi için ölçek geliştirme çalışması. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi 2012; 45(2): 119-37.
  • Piccoli G, Ahmad R, Ives B. Web-based virtual learning environments: A research framework and a preliminary assessment of effectiveness in basic IT skills training, MIS Quarterly 2001; 25(4): 401-26.
  • Watkins R, Leigh D, Triner D. Assessing readiness for e-learning. Performance Improvement Quarterly 2004; 17(4): 66-79.
  • Roper AR. How students develop online learning skills. Educause Quarterly 2007;30(1):62-4.
  • Klein HJ, Noe RA, Wang C. Motivation to learn and course outcomes: The impact of delivery mode, learning goal orientation, and perceived barriers and enablers. Personnel Psychology 2006;59(5):665-703.
  • Kuo YC, Walker AE, Belland BR, Schroder KE. A predictive study of student satisfaction in online education programs. The International Review of Research in Open and Distance Learning 2013;14(1):16-39.
  • Özdamar K. Paket programlar ile istatistiksel veri analizi-1. 5.Baskı. Eskişehir: Kaan Kitabevi; 2004.
  • Muilenburg LY, Berge ZL. Student barriers to online learning: A factor analytic study. Distance Education 2005;26(1):29-48.
  • Özgür H, Tosun N. İnternet destekli eğitimin e-öğrenme tutumlarına etkisi. XV. Türkiye'de İnternet Konferansı, 2-4 Aralık 2010. İstanbul: İstanbul Teknik Üniversitesi.
  • Güler B, Şahin M. Karma öğrenme yönteminin ilköğretim fen bilgisi öğretmen adaylarının teknolojiye yönelik tutumlarına, öz-düzenleme ve bilimsel süreç becerilerine etkisi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi 2015;9(1):108-27.
There are 22 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Health Care Administration
Journal Section Research Articles
Authors

Aslı Suner 0000-0002-6872-9901

Publication Date December 3, 2018
Submission Date September 15, 2017
Published in Issue Year 2018

Cite

Vancouver Suner A. Moodle ile internet destekli biyoistatistik dersinin değerlendirilmesi. ETD. 2018;57(4):201-1.

1724617243172472652917240      26515    

 26507    26508 26517265142651826513

2652026519