AIDS (Acquired Immuno Deficiency Syndrome) is stili an incurable disease, and spreading on Earth very fast. There's also no vaccine of AIDS. For this reason, a well designed HIV/AIDS education program shoud be given to individuals, and these individuals should be convınced to apply their HIV /AIDS knovvledge to their daily lives. By the help of this research, we try to prove the importance of a spesific HIV/AIDS education program for protecting the nursing students from AIDS disease. This research, vvhich is a descriptive and analitic study, has been performed at Nursing Department of Ege University Ödemiş Health School, in March of 2000. The increase at the ages of the nursing students has not increased the level of HIV / AIDS knovvledge statistically significant (X2 = 5,840 ) (p > 0,05 ). But, the increase at the class level of the students has increased the level of HIV / AIDS knovvledge statistically significant (X2 = 8,568 ) (p < 0,05). After the HIV /AIDS education program, 100 percent of the students had enough knovvledge level. 60.2 percent increase at the number of the students. who had enough knovvledge about HIV /AIDS, has been found statistically significant ( Mc Nennar X2 = 66,014 ) (p < 0,001).
AİDS (Edinsel Bağışıklık Yetmezliği Sendromu), halen tedavisi ve koruyucu aşısı bulunmayan bir sendromdur. Etkeni HIV (insan Bağışıklık Yetmezliği Virüsü) isimli bir virüsdür. Günümüz koşullarında en ideal olan davranış HIV/ AlDS'den korunmaktır. HIV / AlDS'den korunmanın en önemli yolu ise, bu konuda en iyi şekilde eğitilmek ve öğrenilen bilgileri günlük yaşamda sağlıklı bir şekilde kullanabilmektir. Yaptığımız bu çalışmayla, HIV / AlDS'den korunmada, Ödemiş Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik Bölümünde okuyan genç hemşire adaylarına verilecek konuyla ilgili özel bir eğitimin ne kadar önemli olduğu kanıtlanmaya çalışılmıştır. Bu araştırma, 2000 yılının Mart ayında gerçekleştirilmiş, tanımlayıcı ve müdahale edici bir çalışmadır. Çalışmanın sonucunda, hemşirelik öğrencilerinin yaşlarının artışına paralel olarak HIV/AIDS bilgi düzeyi yeterliliklerinde anlamlı bir artış görülmemiştir (X2 - 5,840) (p > 0,05). Fakat, öğrencilerin sınıfları arttıkça, bilgi düzeylerinin de anlamlı olarak arttığı saptanmıştır (X2 = 8,568) (p < 0,05). Eğitim sonrası öğrencilerin % 100'nün HIV/AIDS konusunda yeterli bilgi düzeyinde olduğu saptanmıştır. Eğitim sonrasında, HIV/AIDS konusunda yeterli bilgiye sahip öğrencilerin sayısında görülen % 60,2'lik artış istatistiksel olarak anlamlı bulunmuştur (Mc NemarX2 = 66,014) (p < 0,001)
Diğer ID | JA35RV25NC |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2001 |
Gönderilme Tarihi | 1 Haziran 2001 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2001Cilt: 40 Sayı: 2 |