In this study, the efficiency of an educational program for health çare workers about prevention methods from blood borne infectious agents (hepatitis B virüs, human immunodeficiency virüs and hepatitis C virüs) and attitudes regarding prevention of infections were evaluated. An educational program was prepared for 40 laboratory technicians among the total of 256 in the hospital. A questionnaire was applied for testing the knowledge about blood borne infections after the program. After one year the same questionnaire and a new one for testing the attitude were applied to the same group (n=30) and a control group (n=36) which didn't participated in the previous educational program.The mean number of correct answers in the post-test which was applied at the end of the educational program (17.53± 1.72) was greater than the mean number of correct answers (15.92+ 2.17) in the test applied after a year. The mean number of correct answers were significantly higher in the group that attended to the educational program compared with the control group (13.63+2.75). A statistically significant difference was noted about the washing hands attitude in the group that attended to the educational program compared with the control group. İn conclusion, continuous education is necessary for health çare workers to increase and maintain the knowledge of preventive strategies for blood borne infectious agents and to develop appropriate attitude.
Bu çalışmada kan ve vücut sıvıları yolu ile bulaşan infeksiyon etkenleri olan hepatit B virüs (HBV), hepatit C virüs (HCV) ve human immunodeficiency virüs (HlV)'den korunma yollarına ilişkin pilot çalışma olarak sağlık çalışanlarına verilen eğitimin etkinliğini ve mesleki uygulamaları sırasındaki korunma tutumlarının değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Hastanedeki 256 laboratuvar çalışanından 40 'ma bir günlük eğitim programı uygulanmıştır. Eğitimin sonunda bilgiyi ölçmek amacıyla soru formları uygulanmıştır. Verilen eğitimin etkinliği bir yıl sonra bu gruptan ulaşılabilen 30 ve eğitim almamış 36 sağlık çalışanına aynı soru formları uygulanarak değerlendirilmiştir. Ayrıca çalışma ortamında korunmaya ilişkin tutumlarda her iki gruba uygulanan farklı bir soru formu ile araştırılmıştır. Eğitimin bitiminde uygulanan soru formundaki doğru yanıt ortalaması (17.53+1.72), bir yıl sonra uygulanan soru formunda verilen doğru yanıt ortalamasından (15.90+2.17) daha yüksek (t=3.078, p=0.005) saptanmıştır. Eğitim alanların bir yıl sonraki doğru yanıt ortalaması olan 15.90+2.17 eğitime hiç katılmamış olanların doğru yanıt ortalamasından (13.63+2.75) istatistiksel olarak anlamlı düzeyde yüksek (t=3.645, p=0.001) bulunmuştur. El yıkama tutumunda eğitim alan ve almayan grup arasında anlamlı bir fark oluştuğu görülmüştür. Sağlık çalışanlarının kan ve vücut sıvıları ile bulaşan hastalıklardan korunmalarına yönelik bilgilerinde artış sağlamak, zaman içerisinde azalmasını önlemek ve ayrıca doğru tutum ve davranış geliştirmelerini sağlamak için belirli aralıklar ile ve sürekli olarak hizmet içi eğitimlere gerek olduğu sonucuna varılmıştır.
sağlık çalışanları kan yolu ile bulaşan infeksiyonlar eğitim
Diğer ID | JA45UK62UP |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2002 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2002 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2002Cilt: 41 Sayı: 4 |