Foreign language (English) proficiency was questioned in a randomized group of students who attended general surgery clerckship during the 2001-2002 educational year. 80 % of the students stated that they either did not know English or had insufficient knowledge. The overwhelming majority of the students fluent in English were those who studied this language since early teenages. There was no correlation between linguistic fluency and medical school success (>('=0.018, p=0.693). These results contradict with the policy of adding a whole year for teaching English during medical education.
2001-2002 yılında genel cerrahi stajı yapan öğrenciler arasında rastgeleleştirilmiş bir örneklemde İngilizce dil egemenliği sorgulanmıştır. Öğrencilerin % 80'i İngilizce'yi hiç bilmediklerini ya da yetersiz bildiklerini belirtmiştir. İyi İngilizce bilenlerin tüme yakını Anadolu Lisesi çıkışlıdır. İngilizce'ye egemenlik düzeyi ile okul başarısı arasında ilişki bulunmamıştır (^=•0.018, p=0.693). Bu sonuçlar, bugünkü haliyle İngilizce hazıriık sınıfı uygulamasının etkin öğrenci soyutlaması çerçevesindeki nesnel temelini çürütmektedir.
Diğer ID | JA53JB27UH |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2002 |
Gönderilme Tarihi | 1 Eylül 2002 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2002Cilt: 41 Sayı: 3 |