Amaç: COVID-19 salgını eğitim sistemlerinin bugüne kadar yüzleştiği en büyük sorunlardan birisi olmuştur. Bu çalışmanın amacı COVID-19 pandemi döneminde Türkiye’de Anesteziyoloji ve Reanimasyon asistanlarının eğitim eksikliklerini belirlemektir.
Gereç ve Yöntem: Çalışmamız Sağlık Bakanlığı ve Ege Üniversitesi Tıp Fakultesi Hastanesi Etik Kurul onayı alındıktan sonra yapılmıştır. Bu çalışma kesitsel bir anket çalışmasıdır. Türkiye’deki Eğitim ve Araştırma Hastaneleri ve Üniversite Hastanelerinde, Anesteziyoloji ve Reanimasyon Uzmanlık Öğrencilerine 32 soru içeren web bazlı anket bilgisayar ortamında TARD onayı ile e-mail ile gönderilerek gerçekleştirilmiştir.
Bulgular: COVID-19 pandemi döneminde eğitim saatleri hem Üniversite Hastanelerinde hem de Sağlık Bakanlığı Eğitim ve Araştırma Hastanelerinde anlamlı olarak azalmıştı (p<0,001). Bu azalma Sağlık Bakanlığı Eğitim ve Araştırma Hastanelerinde Üniversite Hastanelerine göre anlamlı olarak daha yüksekti (p=0.032). Pandemideki asistan eğitim süreci katılımcılar tarafından %89 yorucu, %85 stresli ve %35 aşağılayıcı olarak yorumlandı.
Sonuç: COVID-19 pandemi döneminde anestezi asistanları hem aktif olarak hasta tedavisine katılmış hem de ameliyathane görevlerine devam etmişlerdir. Asistan eğitimi aksamış ya da iptal edilmiştir. Pandeminin sürekliliği gözönüne alınırsa uzmanlığımızın geleceğini korumak için online eğitim programlarını geliştirmek ve hizmet-eğitim dengesini iyi belirlememiz gerektiğini düşünüyoruz. Bu sonuçlar, pandemi döneminde uzmanlık öğrencisi eğitiminin yeniden düzenlenmesi gerektiğini ortaya koymaktadır.
Aim: COVID-19 has been one of the biggest challenges which education systems have ever faced. The aim of this study is to determine the educational deficiencies of Medical Residents of Anesthesiology and Reanimation during the COVID-19 pandemic period in Turkey.
Materials-Methods: Our study was carried out after the approval of the Ministry of Health and Ege University Medical Faculty Hospital Ethics Committee. This study is a cross-sectional survey study. A web-based questionnaire containing 32 questions was sent to the Anesthesiology and Reanimation Specialization Students in Education and Research Hospitals and University Hospitals in Turkey, in a computer environment, by sending it via e-mail with the approval of TARD.
Results: The training hours decreased in both University Hospitals and Ministry of Health Training and Research Hospitals significantly (p<0.001). This decrease was significantly higher in Ministry of Health Training and Research Hospitals than University Hospitals (p=0.032). The resident training process in the pandemic has been interpreted as tiring 89%, stressful 85% and humiliating 35% by the participants.
Conclusion: During the COVID-19 pandemic period, anesthesia assistants both actively participated in patient treatment and continued their operating room duties. Assistant training has been disrupted or cancelled. Considering the continuity of the pandemic, we think that we need to develop online training programs and determine the service-training balance well in order to protect the future of our expertise. These results reveal that residency training should be reorganized during the pandemic period.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 18 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 25 Ekim 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023Cilt: 62 Sayı: 4 |