Introduction : Presentation skill is used such as an important criterion for students' assessment in special study modules (SSMs). In feedbacks, students stated that lacking of presentation skills is an important problem in SSMs practice. There are not any training programs in our undergraduate medical education curriculum about it. Therefore, a special study module, which is focused on, was prepared and performed firstly in our medical school. Information about the SSM practice presents in this case report. Methods : The special study module was performed in 11-15 December 2006 and ten medical students from second class participated in. In the first day, theoretical lecture about presentation was given. Each students select own presentation subject and searched related materials for practice in second and third days. In other days, each student presented their presentations orally. Results : Students' oral presentations showed that all students were very successful for selecting the subject, combining the material, synthesis the knowledge and designing the slide. All of them presented like a professional. End of the session oral feedback was given to each student by tutor and participants about presentation skills, timing and subject selecting. Students were benefit from lecture effectively for designing of their presentations. Conclusion : Special study module practice and feedbacks showed that focused and compacted training like presentation skills should be included in early phase of undergraduate curriculum. Therefore, this module will be repeated again next year.
Giriş : Sunum becerileri ÖÇM uygulamalarında öğrenci başarısını değerlendirmede kullanılan önemli bir kriterdir. Geribildirimlerde, öğrenciler ÖÇM uygulamalarında sunum becerilerinin önemli bir eksiklik olduğunu ifade etmişlerdir. Mezuniyet öncesi eğitim programımızda bu konuya ilişkin herhangi bir eğitim programı bulunmamaktadır. Bu nedenle konuya odaklı bir ÖÇM uygulaması hazırlanmış ve ilk kez uygulanmıştır. Bu yazıda söz konusu ÖÇM uygulaması konusunda bilgi verilecektir. Gereç ve Yöntem : ÖÇM uygulaması 11-15 Aralık 2006 tarihleri arasında yürütülmüş ve uygulamaya ikinci sınıftan on öğrenci katılmıştır. İlk gün sunum hazırlama ile ilgili kuramsal bir ders verilmiştir. İkinci ve üçüncü günde her bir öğrenci sunumları için konularını seçmişler ve ilgili materyali taramışlardır. Diğer günlerde, her bir öğrenci sözlü olarak sunumlarını yapmıştır. Bulgular : Sunumlarda, sunum konularının seçilmesi, materyalin bir araya getirilmesi, bilginin sentezlenmesi ve slaytların oluşturulmasında tüm öğrencilerin başarılı olduğu gözlenmiştir. Tüm öğrencilerin sunumunun profesyonelce olduğu izlenmiştir. Oturum sonunda her bir öğrenciye eğitici ve diğer katılımcılar tarafından konu seçimi, sunum becerisi ve zaman kullanımı konusunda sözlü geribildirim verilmiştir. Öğrenciler sunum hazırlamada kuramsal dersten etkin olarak yararlanmışlardır. Sonuç : Özel çalışma modülü uygulaması ve geribildirimler sunum becerileri gibi konuya odaklı, ve yoğun eğitimler mezuniyet öncesi eğitimin erken dönemlerinde verilmelidir. Bu gerekçeye dayanarak bu özel çalışma modülü gelecek yıl da tekrarlanacaktır.
Other ID | JA37DN36SR |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | September 1, 2007 |
Submission Date | September 1, 2007 |
Published in Issue | Year 2007Volume: 46 Issue: 3 |