Introduction: The aim of this study is to evaluate the effects of the computer usage in public health by using the student comments. Material and method: The survey that contains social and demografic parameters and 10 questions, was performed on 254 students attending to Ataturk Medical Technology Vocational Training School, Ege University during period of 2004-2006. The questionnaire clarifying the subject, contains 10 questions was based on structural validity for the factor analysis and Cronbach alpha quotients for the internal coherence. Results: Cronbach alpha quotients for the internal coherence was changed between 0.57- 0.63 for each subgroups for the questonnaire containing 10 questions for to explain the subjects. For the common reliability the quotients for the questonnaire containing 10 questions was 0.78 as the Cronbach alpha value.The different thoughts between the female and male students were noted for the effects of the computer usage on the body health (p
Giriş: Bu çalışma kapsamında bilgisayar kullanımının birey sağlığına etkilerinin öğrenci görüşleri bağlamında değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Gereç ve yöntem: Beş sosyo-demografik değişken ve konuyu açıklayıcı Likert tipi 10 maddeyi içeren anket 2004-2006 yılları arasında Ege Üniversitesi Atatürk Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu'nda (ASHMYO) bulunan dokuz programda öğrenim gören 254 öğrenciye uygulanmıştır. Konuyu açıklayıcı 10 soruluk anket maddesinin yapı geçerliliği için faktör analizi ve iç tutarlığı için Cronbach alfa katsayıları baz alınmıştır. Bulgular: Konuyu açıklayıcı 10 soruluk anket maddesinin iç tutarlılığa yönelik olarak her alt bölüm için elde edilen Cronbach alfa katsayıları 0.57-0.63 arasında değişmektedir. Konuyu açıklayıcı 10 soruluk anket maddesine yönelik genel güvenirlik katsayısı Cronbach Alfa değeri 0.78 olarak bulunmuştur. Bilgisayar kullanımının sağlık açısından sonuçlarına yönelik olan “Bedensel sağlığıma olumsuz etkisi yoktur; Vücudumda bir ağrı ve ağırlık hissetmem; Sağlıkla ilgili konularda bilgilenmemi sağlamaktadır; Beynimi ve gözlerimi yormaz” maddeleri için kız ve erkek öğrencilerin farklı düşündükleri ortaya çıkmıştır (p < 0.05). Ayrıca “sabırlı olmamı sağlar” maddesi için program / bölüm bazında anlamlı bir farklılığa rastlanılmıştır (p
Other ID | JA53JM86PM |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2008 |
Submission Date | June 1, 2008 |
Published in Issue | Year 2008Volume: 47 Issue: 2 |